Wikia

Bank

De Bank in Dofus is een betaalde opslagplaats. Je kan er een kluis openen waarin kamas en voorwerpen kunnen worden bewaard. Alle karakters op hetzelfde account en server delen samen een kluis. Er is geen limiet op het aantal voorwerpen dat je in de kluist kunt bewaren.

Als je een kluis wilt openen moet je minimaal level 10 hebben bereikt. Om je kluis te openen betaal je 1 kama per slot (als je een kluis met 100 tarwe wilt openen, kost dat bijvoorbeeld 1 kama, maar eentje met 1 tarwe en 1 vlas, kost 2 kama). Er hoeft geen geld betaald te worden om kama te bewaren, maar er wordt ook geen rente betaald. Als je je kluist opent word het bedrag gelijk van je aantal kamas in je inventaris afgeschreven. Heb je daar niet genoeg geld, dan gaat het bedrag van je aantal kamas in de bank af.

Als je kamas verdient met het verkopen van voorwerpen in Marktplaatsen wordt dat geld naar je kluis gestort. Ook de spullen die je niet binnen de bepaalde tijd (72 uur in Astrub en 336 uur in Bonta en Brakmar) verkoopt gaan naar je kluis.

LocatiesEdit

Er zijn verschillende banken in het Continent Amakna te vinden. Ook al zijn het andere locaties, ze geven allemaal toegang tot dezelfde kluis. De Bontarian bank kan niet worden gebruikt door Brakmarian en andersom.