Wikia

Dofus is gratis te spelen. Hoewel je niet betaald, zal je in de Ontdekking Modus spelen. Deze modus beperkt de mogelijkheden alsook het gebied waar je toegang tot hebt.

Ontdekking ModusEdit

Ook bekend als free to play (F2P) wat 'gratis spelen' betekent. Hoewel het mogelijk is om Dofus voor onbepaalde tijd te spelen zonder te betalen, zijn er vele mogelijkheden van het spel die slechts aan P2P (betaald spelen) spelers beschikbaar zijn. Zie verder voor een lijst van beperkingen:

  • Alleen toegang tot Astrub. Andere gebieden kunnen worden bezocht maar hier kan niets worden gedaan.
  • Toegang tot monsters van maximum niveau 20. Langzame respawn.
  • Beginner quests.
  • Niet mogelijk om huisdieren uit te rusten (en dus ook niet mogelijk van hen te voeren).
  • Beroepen zijn beperkt tot niveau 30, je krijgt geen toegang tot de specialisaties ( magus )
  • Geen toegang tot de nieuwe klassen (momenteel slechts Pandawa klasse).
  • Geen mogelijkheid om de handelaar-modus te activeren.
  • Je kan geen gilde creëren (maar u kunt wel een kopen van iemand anders).
  • Geen PvP mogelijk.
  • Je kan geen cadeau's (compensaties toe te schrijven aan rollbacks) ontvangen.
  • Geen prioriteit op de servers en je zal niet kunnen inloggen als de servers volzet zijn.

Wanneer je van het volledige spel wilt genieten, zal je moeten betalen. Je kan ook een huisdier ontvangen bij het abonneren, afhankelijk van de termijn.

Verkenning ModusEdit

Ook bekend als Pay to Play of P2P (betaald spelen). De bovenvermelde beperkingen zijn niet van toepassing.

KostenEdit

Je kan abonnementen kopen op een maandelijkse basis, of langer om de maandelijkse kost de verkleinen. Er zijn verschillende betaalmogelijkheden, afhankelijk van je woonplaats. Wanneer je met een creditkaart betaalt zijn de volgende maandelijkse kosten van toepassing:

  • $6.90 USD
  • £3.90
  • $8 CAD
  • 5 EUR
  • 8.95 CHF
  • 9,90 Turkish Liras

Wanneer je voor een volledig jaar betaalt (12 maanden) zijn de kosten per maand maar:

  • $5.42 USD
  • $5 CAD
  • 4 EUR
  • 7,80 Turkish Liras

KoppelingenEdit