Wikia

Mod
Admins (administrators) zijn mensen die voor Ankama corp werken, als ontwikkelaars of spel administrators. Mods (moderators) zijn vrijwilligers die een handje helpen. GMs (game masters of MJ franse vertaling van Game Masters) kunnen beiden zijn, de term verwijst naar iemand met bijzondere krachten in het spel. Niet alle admins en mods hebben GM krachten, sommigen houden zich enkel bezig met forums of interne zaken.

GM krachten houden de mogelijkheid in om speler te bannen uit het spel, handelaars te disconnecten, teleporteren tussen maps, van vorm en mogelijkheden te veranderen, en meer. Verschillende GMs hebben verschillende toegang niveaus, dus verwacht niet dat een willekeurige mod de mogelijkheid heeft om spelers te bannen. Niet dat ze dat zullen doen op aanvraag.

Niet-admin GMs hebben vaak speciale account namen zoals MOD# of GM# (of MJ#), om hun persoonlijke account te scheiden van hun "werk accounts". De # is een romeins cijfer, in het gebied 1-28 voor MOD, 1-2 voor GM en 1-20 voor MJ. Bijvoorbeeld, Eoghammer zijn account naam is GMII. (Nota: Je moet een sterretje (*) voor de naam van hun GM account zetten om hen te contacteren. Bv: "/w *GMII hallo.")

Er zijn uitermate weinig (ongeveer 2) actieve GMs en 3 actieve MODs op Rushu (MODXXVI, MODXXVII, MODXXVIII). De voorgestelde methode om een GM/MOD te contacteren is via het officiële Dofus IRC kanaal of via een ticket.

Om er zeker van te zijn dat spelers, die zeggen een speciale graad hebben, dit ook hebben, typ je: /whois Naam. Je krijgt dan een bericht met de account naam en voor diegenen met een graad, zal er een rood deel bijstaan met de vermelding van hun graad.

Lijst van bekende GMs Edit

Admins Edit

ILoveBoys Edit

De machtigste admin, zij staat in voor de werking van het spel,evolutie. En staat in voor de zogezegde : Anti-RealWorldTrading.

Zij is voornamelijk actief op Rosal.

Lichen Edit

Een admin. Hij staat in voor de werking van het spel, voorwerpen, spells, enz.

Xyo/billfr Edit

Een admin/ontwikkelaar. Hij staat in voor het server ontwikkelings team, en de evolutie van het spel (server-kant).

Echt Edit

Een admin. Hij staat in voor de ondersteuning. Actief op het internationaal forum.

Kam Edit

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het programmering team.

manuel Edit

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het commerciële team.

Tot Edit

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het artistieke team.

T-EGO Edit

Admin dat instaat voor het Duitse forum.

SmilyCelly Edit

Maakte haar debuut op het officiële forum op 5 juli 2006. Niet veel van gekend. Nota door Echt : Ze is onze engelse vertaler ;)

Fosko Edit

Admin. Hij staat in voor het Spaanse forum en cliënt vertaling.

Elrohir-Lintuviel Edit

Admin gezien op Rushu. Leest/antwoord Engelse Ondersteuning Ticketen. En heeft geholpen bij het beheren van de internationale forums.

Actieve mods Edit

Eoghammer-VA (GMII) Edit

Een vrijwilliger van de Franse gemeenschap. Staat in voor het maandelijks scheiding event en het groeperen in de internationale gemeenschap.

Panoramix (GMI) Edit

Een vrijwilliger van de Franse gemeenschap. Hij was ooit in dienst bij Ankama Studios, maar is nu strikt vrijwilliger.

isaelie Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Meestal bezig met de vertaling van franstalige mededelingen en andere teksten.

Sariya|Sariya (MODXXVII) Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum en ingame moderator voor haar zonden.

DragonMeow (MODXXVIII)Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum moderator.

Wishdragon (MODXXVI)Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum en in-game moderator. Ze is ook een wiki-bijdraagster.

Raiutaryuu Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum moderator. Ook een admin en bijdrager op de engelstalige Wiki.

Meradi Edit

MathAvenger Edit

mariemonster Edit

canaste Edit

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Spaanse forum moderator.

JAAM Edit

--Joudi-- Edit

ShiktenIku Edit

Anderen Edit

secotine Edit

Een ex-moderator bij de franstalige forums.

freebird-fopaldir Edit

Een moderator bij de franstalige forums.

Kawet aka Orakle, aka MJIII Edit

Baas van de Seriane alignement op de Jiva server. Hij is de machtigste Game Master.

Ange, ex-MJVII Edit

Een van de franse GMs welke meerdere events op de Rushu server heeft georganiseerd. Is gestopt als Mj in september 2006.