Wikia

Het verhaal Edit

Een lange tijd geleden kwam er een draak genaamd Bolgrot hij arriveerde in de provincie van Amakna de Jonge Rykke Errel was de enige die dapper genoeg was om de draak proberen te verslaan. Maar in plaats de draak te verslaan boog de draak en zwoor hij loyaliteit aan hem.

Maanden gingen voorbij en Rykke ontmoette Helsephine een jonge bezweerster en hij werd verliefd op haar. Toen hij haar Bolgrot liet zien kon je nooit raden wat er gebeurde. De Draak vermoordde haar en vloog weg uit razernij en vernietigde alles op zijn weg.

Rykke ging de draak achterna toen hij hem vond vochten de oude vrienden tegen elkaar in een titanische strijd. Met zijn wapen wist Rykke Bolgrot op magische wijze te verslaan. Maar door hevige wonden is de held snel daarna dood gegaan.

Op zoek naar een uitleg van het geweld van Boltrog ontdekte de wijze man het verhaal over de draken een 6 vreemd gekleurde eieren die DOFUS waren genoemd, hij ontdekte dat als de eieren zijn samen gebracht ze heel erg sterk zijn, maar ook onstabiel. De wijze man besloot deze verschrikkelijke voorwerpen te verbergen voor de rest van de wereld.

door de eeuwen heen werd het geheim zo goed bewaard dat mensen de DOFUS vergaten. Maar op een vervloekte dag ontdekte de bewakers dat alle 6 eieren waren verdwenen. Het nieuws was zo snel verspreid dat het onrust zaaide. Het duurde niet lang tot avonturiers om op zoek te gaan naar de verloren dofus, om het te jatten of om de glorieuze eer als ze het zouden terugbrengen. De toekomst van Amakna werd onzeker en ondragelijk veel verschrikkelijke monsters maakten de verwarring nog erger.