Sram
Sram male Sram Sram female
De volgelingen van Sram zijn de slechtste wezens in Amakna. Ze houden van stelen en Sram is de enige autoriteit waar ze respect voor hebben. Je moet kunnen bluffen, vals spelen en gemene trukjes hebben om deze klasse te spelen.

De "Sram" of "Srams Schaduw" klasse is een sluipmoordenaar klasse.

Srams zijn interessant om te spelen door hun verschillende spreuken, en ze zijn de enige klasse die vallen gebruiken. Ze staan er om bekend onvoorspelbaar te zijn, door hun onzichtbaarheid en andere geniepige spreuken. Je weet nooit wat je moet verwachten bij een Sram.

Veel zeggen dat ze extreem sterk zijn, in speler tegen speler en speler tegen monster. Als ze hun vallen goed plaatsen kunnen ze serieuze schade aanrichten, ook als hun vijand dichtbij staat. Vallen kunnen moeilijk zijn om te plaatsen, omdat je nooit zeker weet of een vijand er wel over heen zal lopen. Bondgenoten hoeven niet bang te zijn voor een Sram, aangezien ze sinds kort hun vallen kunnen zien.

KenmerkenEdit

Rate 1:1 2:1 3:1 4:1 5:1
Vitality Vitaliteit 1~∞ - - - -
Wisdom Wijsheid - - 1~∞ - -
Strength Kracht 1~100 101~200 201~300 301~400 401~∞
Intelligence Intelligentie - 1~50 51~150 151~250 251~∞
Chance Kans 1~20 21~40 41~60 61~80 81~∞
Agility Behendigheid 1~100 101~200 201~300 301~400 401~∞

De kenmerken die het belangrijkst zijn voor deze klasse:

  • Kracht – Alle geniepige vallen van Sram's geven Aarde schade. Naast de vallen hebben Srams ook andere aarde en neutrale spreuken. Dit betekend dat kracht een heel belangrijke en vaak gebruikte opbouw is voor Srams.
  • Behendigheid – Benhendigheid zorgt er voor dat de kritieke aanvallen omhoog gaan. Dit betekend dat wapens en spreuken meer schade kunnen aanrichten. De dubbelganger van de Sram heeft dezelfde benhendigheid, wat betekend dat hij heel handig is om vijanden tegen te houden.

Andere kenmerken

  • Vitaliteit – Niet nodig om op te waarderen, aangezien dit ook kan met Uitrustingen.
  • Kans – Srams hebben geen spreuken die op water gebaseerd zijn, dus dit wordt dan een beetje moeilijk.
  • Intelligentie - Srams hebben ook geen spreuken die op vuur gebaseerd zijn. Dit is dus geen handige opbouw.
  • Wijsheid – Niet aangeraden voor de meeste klassen. Het is veel handiger om Wijsheid scrollen te kopen en in je uitrusting te doen. Het is namelijk heel duur om dit kenmerk op te waarderen.

Klasse spreukenEdit

De spreuken die Srams tot hun beschikking hebben zijn:

Icoon Naam Level Element Beschrijving
50xp-jinx Jinx In ruil voor Doploons De speciale spreuk van de sram. Hij verminderd de effecten die op een vriend of vijand van toepassing zijn.
Deviousness Geniepigheid 1 Earth
Aarde
Geniepigheid is een van de zeldzaamste lange afstand aanvallen van deze klasse. Het brengt Aardeschade toe.
Tricky Trap Geniepige Valstrik 1 Earth
Aarde
Geniepige Valstrik brengt Aardeschade toe aan degene die het activeert.
Invisibility Onzichtbaarheid 1 Met Onzichtbaarheid kan de bezweerder onzichtbaar worden.
Insidious Poison Bedrieglijk Gif 3 Air
Lucht
Vergiftigt het doelwit voor meerdere beurten en deelt Lucht-type schade toe.
Mistake Dwaling 6 Air
Lucht
Met Dwaling kun je de kracht en behendigheid van de bezweerder verhogen en ook Luchtschade toebrengen aan de vijand.
Tricky Blow Geniepige Aanval 9 Earth
Aarde
Brengt Aardeschade toe aan de vijand en plaatst hem enkele vakken terug.
Double Spiegelbeeld 13 Met deze toverspreuk kun je een dubbelganger maken met dezelfde kenmerken als de bezweerder zonder de mogelijkheid om aan te vallen.
Location Opsporing 17 De Opsporing spreuk onthult verborgen valstrikken en personages en verhoogt het Bereik.
Mass Trap Grote Valstrik 21 Earth
Aarde
Grote Valstrik brengt grote aardeschade toe aan degene die het activeert, maar ook aan andere spelers binne het gebied.
Invisibility of Others Onzichtbaarheid van Anderen 26 Met Onzichtbaarheid van Anderen kun je een speler onzichtbaar maken.
Poisoned Trap Giftige Valstrik 31 Earth
Aarde
Giftige Valstrik vergiftigt de speler die het activeert.
Chakra Concentration Chakra Concentratie 36 Met Chakra Concentratie kan de bezweerder zijn kracht aanzienlijk verhogen.
Paralyzing Trap Verlammende Valstrik 42 Verlammende Valstrik verlamt alle spelers binnen het verplaatsingsgebied.
Trap of Silence Stille Valstrik 48 Stille Valstrik veroorzaakt verlies van AP aan spelers die het activeren.
Repelling Trap Afwerende Valstrik 54 Weert bondgenoten en vijanden af.
Fear Angst 60 Met deze toverspreuk kun je een vijand afweren.
Coin Oplichterij 70 Air
Lucht
Met Oplichterij kan de bezweerder kamas stelen van een vijand.
Chakra Impulse Chakra Impuls 80 Met Chakra Impuls kun je de kritieke slagen van de bezweerder verhogen.
Lethal Attack Dodelijke Aanval 90 Earth
Aarde
Dodelijke Aanval veroorzaakt Aardeschade aan een vijand en kan zelfs dodelijk zijn met een kritieke treffer.
Lethal Trap Dodelijke Valstrik 100 Earth
Aarde
Dodelijke Valstrik kan de vijand doden die erop trapt.
Summoning of Dopple Bezwering van Sram Dopple 200 Met deze toverspreuk kun je een Sram Dopple bezweren die zijn meester helpt tijdens gevechten.

WapensEdit

Hieronder zie je een tabel waar je ziet welke wapens het beste zijn voor de Sram. Het beste wapen is een Dolk, en daarna een Boog.

Wapen Bijl Boog Dolk Hamer Pikhouweel Zeis Schep Staf Zwaard Toverstaf
Sram -10% -5% 0% -10% -10% -10% -10% -10% -10% -10%

De set voor deze klasse is de Criminele Set

OpbouwEdit

° = Niet aanbevolen, + = moeilijk, maar goed op lange duur (veel tijd en geld nodig), ++ = leuk maar uitdagend, +++ = betrouwbaar en erg effectief

Element(en)WaarderingAantekeningen
Pure elementaire opbouw
Kracht-gebaseerd +++ Draait om vallen en is het meest populair. Aanvallen op afstand met vallen, en vijanden worden op afstand gehouden door Tricky Blow. Je kan spreuken afvuren terwijl je onzichtbaar bent.
Behendigheid-gebaseerd +++ Sluipmoordenaars opbouw. Leid vijanden af door de dubbelganger, die ze beter kan vasthouden. Gebruik Onzichtbaarheid en Angst om vijanden te manipuleren.
Gemengde elementaire opbouw
Kracht + Behendigheid ++ Combines Kracht-gebaseerd and Behendigheid-gebaseerd builds. Hierbij krijg je het beste van beide opbouwen. Je kan goed gebruik maken van je dubbelganger, maar ook van je vallen. Je hebt meer toegang tot wapens.

GuidesEdit

Zie de algemene Leveling gids of de pagina's bij opbouw voor specifiek levelen.

TempelEdit

De Tempel van de Sram is de vinden bij (-4,0). Je kan hier informatie vinden over Srams, en je kan de Sram Dopple bevechten.

TriviaEdit

  • Als je het woord Sram omdraaid krijg je Mars, wat natuurlijk gaat om de chocolade reep mars. Samen met Feca's en Iop's is hij naar voedsel vernoemd.